söndag 8 maj 2011

Donasjon og retten til sin egen död

Dette ble ikke liggende först så lenge i mars men det er så viktig så jeg velger å legge det överst igjen.

Idag har jeg sett 2 programmer som virkelig berörer meg nemlig dels et avsnitt av Dr Phil der han forsökte å kompromisse mellom et ektepar der hustruen ville donere sine organer mens ektemannen var imot det. De kom frem til kompromissen at så lenge bena ikke ble erstattet så kunne han gå med på det. Selv venter jeg jo på organer hvorfor jeg virkelig oppfodrer alle å om ikke å si ja ihvertfald gi klar beskjed om hva de önsker det finnes jo flere forskjellige måter å gjöre det på. Fra å ikke donere noe overhodet til å donere alt som går. Selv har jeg bestemt at kroppen min kan doneres til forskning - ettersom jeg er fullt klar over at ingen vil ha mine organer.

Det andre programmet jeg har sett er beslektet og hvar en nederlandsk film om retten til egen död som jeg så absolutt er for. Jeg har gitt klar beskjed om at jeg ikke vil bli liggende som et kollie - men at jeg vil ha opbevarende behandling så lenge det finnes håp om at jeg kommer tilbake med hodet på skaft

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar