onsdag 18 mars 2009

Assistans og TV

Nå er jeg minst sagt opprört.

Det verste er at min bidragshåndlegger på kommunen har besluttet å bare sette av to (2) timer per uke til å få meg opp av sengen og i orden for dagen - det tar egentlig omtrent 3 timer per dag inkl fysio som jeg må gjöre for ikke å bli syk. Dvs det som tar omtrent 3 timer skal jeg nå klare på omtrent 17 minutter, det er helt umulig. Din mor el bror med familie og venner kan vel hjelpe Deg resten av tiden. Mamma har alzheimer og min bror med familie har hunder så det er ikke å tenke på.

Det andre er at sist fredag fant Canal Digital Norge ut at parabolen er plassert i Sverige så de kuttet signalene resultat vi kan ikke lenger se på norsk TV. De henviste til IT og ja vi kan jo se noen av programmene der men det gjör veldig vondt å sitte opp og skal jeg nå väre nödt til å sitte oppe for å se på TV også så må jeg kutte ned på tiden jeg kan sitte oppe å gjöre andre ting sånn som å jobbe med firmaet, el väre på chatten mm. Mamma kan heller ikke se på programmene ettersom hun ikke klarer av PC:n - jeg kan ikke la henne sitte alene ettersom hun er på tastaturet hele tiden samtidlig som skjermen er så liten at vi ikke kan se på den begge 2 samtidig. Det ser også ut til at d4t bare er "Der ingen skulde tru at nokon kunne bu" som kan spares ned på PC:n - ja det er et fint program men det finnes jo flere andre fine program som jeg gjerne ville hatt en kopi av - tror ikke at programmene blir liggende til evig på nett-TV. Canal Digital sier at det skyldes at vi ikke betaler til NRK men via parabolen kunne jeg få inn dansk, finsk og flere andre lands TV og jeg betaler ikke til de landene heller. Via svensk Canal Digital kan man vistnok få inn Danmark, Finland og flere andre land også men ikke Norge hvorfor går det ikke med samarbeid mellom Sverige og Norge? At de også kan finne på å sende meg en regning på enda et kvartal liker jeg ikke, selvfölgelig kommer jeg ikke å betale den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar