lördag 9 maj 2009

Kildehenvisninger på godt og vondt

Som Dere sikkert vet så har jeg et firma der jeg hjelper folk med slektsforskning og närgränsende. Jeg har alltid värt nöye med å redovise mine kilder som jeg er en absolutt selvfölge. Men nå har jeg fått en klient som vil ha pengene tilbake, og er villig å gå til domstol, fordi kildene står med innen parenteser. Familien skjönner ikke rapporten og synes den er rotete. Hva gjör man, noen som har noen gode idéer? Selvfölgelig vil jeg ikke betale tilbake pengene, har jo gjort arbeidet men samtidig vil jeg jo at det skal fremgå hvilke kilder jeg har brukt. Men jeg får vel se om han/familien godtar en rapport uten kilder men jeg synes at det er absolutt tåpelig. Har aldri värt ute for noe lignende för, selv om jeg har hatt firmaet siden 1986 og gjort massevis av rapporter.

4 kommentarer:

  1. Genealogi uten kilder er mytologi...

    SvaraRadera
  2. Trodde ikke noen ville klage på slikt. Det er jo kilder som er beviset på det man har funnet. jo flere kilder jo bedre er det.

    SvaraRadera
  3. Synnove

    Du har lagt inn en kommentar på min blogg angående linker på din egen blogg. Dersom det er linker i "Min Blogglista" du referer til så fjerner du de på samme sted som hvor du har lagt de inn.

    SvaraRadera