lördag 16 maj 2009

DIStreff

Særlig Alf Christophersen propagerte for noen uke siden for at man skal benytte seg av DIStreff (Disbyt) mere. Ettersom jeg er lei meg at jeg ikke har hele min store base her og mammas 85 årsdag kommer opp, med slektninger som kommer på besök, så tenkte jeg at jeg skulle ikke bare sende inn, som jeg har gjort för, men sjekke litt på hva som ligger inne rörende mine aner. For det 1:ste fant jeg ut at veldig mye som jeg har sendt inn (merparten faktisk) ikke har kommet med, lurer på hvorfor, men jeg fant også at en av mine aner som jeg ikke har kunnet finne död hverken i Molde el Trondhjem skal ha dött i Nordsjön utenfor Suffolk (NY) allerede 1765, dette må selvfölgelig sjekkes men gir meg jo et nytt spor å fölge. Om den samme mannen vet jeg på forhånd at han tidligere skal ha blitt kapret av turkere og kjöpt fri av Danmark. Så han hadde et noe uvanlig og spennende liv.

Jeg vil dog gjöre alle oppmerksom på at man selvfölgelig ikke kan stole på DIStreff (el Disbyt) jeg har funnet mange feil og sammenblandninger av folk. At noen registerer kommunenavn og noen navn på herred og/el sogn gjör jo ikke ting lettere men det er det jo ikke noe å gjöre noe med. Men da man ikke skiller på steder med de samme navnene så blir det galt f eks Borgund i MoR og ST el Lerum uten for Bergen i Norge og Lerum utenfor Göteborg i Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar