tisdag 22 september 2009

SONDERA

Når jeg sitter å går gjennom programbladet for Bokmässan i Göteborg nå i slutten av uken så fant jeg at de skal demonstrere SONDERA, en fellesportal for NAD (Nationella Arkiv Databasen), LIBRIS (fremst svenske böker) og SMDB (fremst lyd & bild) så nå trenger vi ikke å söke på hvert enskild portal men kan gjöre fellessök hvilket jeg synes er veldig bra.

Adressen til Sondera er: http://sondera.kb.se/

Blandt utstillerne finner jeg bla landsarkivene, Riksarkivet og Krigsarkivet foruten DIS og flere antikvariater - gjelder å holde i lommeboken. Dessvärre er ikke Sveriges släktforskarförbund med blandt utstillerne men det er jo dyrt å delta. Lurer på hvorfra DIS tar pengerne.

Det er noen historiske foredrag også og blandt annet holdes det ihvertfald 2 stk rörende Genline.

Så får vi bare se hvor mye mamma og jeg rekker og orker på fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar